KrckBrnd (Krack) este brandul românesc de lifestyle care și-a propus încă de la primele schițe finalizate în 2013, să cultive inspirație și să creeze o punte reală între cultura street wear și scena urbană locală.

Ne-am focusat dintotdeauna pe calitate și nu pe cantitate, astfel încât produsele noastre sunt gândite, desenate și fabricate de la zero în ediții limitate. Folosim cele mai bune tehnici de print, materiale textile de top și croim cu atenție, până la cel mai mic detaliu.

Am început de jos, de când primele colectii erau depozitate într-un balcon de bloc, dar am fost constant ajutați de comunitatea din jur, pentru că povestea noastră este înainte de orice o poveste despre prietenie. Prietenia aia cu P mare care adună ușor în jurul ei alți oameni, capabilă să miște inimi, de la un anturaj de cartier până la peluza unui stadion întreg.

heropic 1 11

Pentru Koma si Bila, totul a pornit din Dristor, un cartier bucureștean unde doi vecini de bloc aveau să pună bazele unei prietenii de-o viață în epoca pre-internet.

De la schimburi cu surprize Turbo și fotbal pe timp de zi-lumină la bătătorul din spatele blocului, au urmat anii în care ascultam casete cu muzica rap în fața scării și ne îmbrăcam cât de larg ne permitea legea, fiind inspirați de clipurile și hainele purtate de artiștii noștri preferați.

Am continuat cu primul graffiti făcut pe blocul nostru cu “Brigada Dristor”, steagurile vopsite în subsol și drumurile până la vechiul stadion din Ghencea, urmate de nopțile albe petrecute prin cluburile underground din capitală.

Acum suntem deja în epoca Yahoo Messenger, avem rețea de cartier și internetul începuse să zboare. Făceam trafic cu informații și gigabiți întregi de muzică, filme sau videoclipuri care erau la câteva click-uri distanță de a fi devorate, piesă cu piesă, frame cu frame.

În acest timp, Koma devine tot mai atras de grafica digitală, puternic influențat de artwork-urile albumelor hip-hop pe care le studia de la primul font și până la ultima poză. Își instalează pe calculator primul Photoshop, începe să experimenteze ce fac toate butoanele alea, apoi să învețe diferențele dintre pixeli și vectori.

Bilă este prins de microbul snowboard-ului și al sportului extrem în general. Astfel, își dezvoltă o adevărată pasiune pentru hainele și echipamentele care orbitau în acest univers, dar care nu prea erau disponibile în magazinele din țara noastră.

Fiind mereu atent la nevoile celor din jur, Bilă a mixat cerințele pieței locale de streetwear care continua să crească, cu cele ale riderilor și pasionaților de sport, dând astfel naștere comunității E-marpha, prin care a devenit una din cele mai de top și sigure conexiuni pentru oricine își dorea plăci de snow, roți de skateboard, sneakers sau haine cool.

Între timp, a pus și bazele echipei de pro rideri E-marpha, împreuna cu care a luat parte la mai multe snowfest-uri în țară și peste hotare.

Koma este recrutat de Urban Records (label independent de hip-hop), în echipa de producție grafică/video, unde a luat primul contact direct cu scena underground. Imediat după, a intrat în lumea advertising-ului, ca art director într-o agenție de creație, după ce se alăturase în paralel label-ului underground Hades Records, unde începuse deja să creeze artwork-uri și merch la foc automat.

foto1 11

KOMA

Cu focus-ul pe grafică și branding, crează design-ul, după care sare la pre-producția și post-producția tuturor elementelor vizuale prezente în universul acestui brand bazat pe o poveste adevarată.

foto2 10

BILĂ

Se ocupă de tot procesul producției Krack care implică atelierele de croitorie, print sau broderie, comenzile de materiale, contractele cu furnizorii și, nu în ultimul rând, de toată logistica necesară funcționării unui brand serios.

Fiind foarte motivați de pasiunile noastre, pentru amândoi au urmat ani plini de work hard / play hard, cu proiecte, evenimente și festivaluri, spre finalul cărora am început să cochetăm cu ideea unui brand autohton de haine care să se identifice cu valorile noastre, care să provoace dependență prin calitatea produselor și a mesajelor, un brand din stradă pentru stradă.

Și s-a aprins becul. De aici, Koma a devenit freelancer, și-a luat bagajul de cunoștințe strânse până atunci și s-a băgat pe research, cu primele schițe, primul logo și primul model de tricou.

Când începea să prindă formă, a apelat la Bilă să îl ajute cu găsirea fabricilor de croitorie și ateliere de print necesare ca să se pornească producția primelor colecții sub semnătura Krack.

După mai multe teste și pregătiri, planetele se aliniază pentru lansarea oficială pe 14 iunie 2013, în cadrul festivalului de cultură urbană Street Delivery (big up Codin!) unde, după un singur week-end s-a reușit – total neașteptat – un mare sold-out la 2 din cele 3 modele de tricouri din primul drop.

Între timp s-au tot schimbat ateliere, au fost lansate mai multe colecții, s-au livrat colete (big up Jack!) și s-au onorat invitațiile a câtorva evenimente de art & streetwear, unde deja începea interacțiunea cu fanii, adică cu cei ce aveau să ducă mai departe această poveste.

Povestea Krack ajunge la un nou nivel când, în lipsa unui spațiu operațional care să facă față tuturor cerințelor, Bilă face planul de reorganizare al noului headquarter, locul de unde duo-ul dristorian avea să continue cu un nou capitol.

În prezent, am adunat în portofoliu zeci de colecții de brand și colaborări oficiale cu HBO/Umbre, Eroilor Mafia, Sweet Damage Crew, Nane, PhunkB, Azteca, Dj Superstore, Șatra B.E.N.Z., DJ Undoo, Killa Fonic, Amuly, Paranoia13, Burn Energy sau Electric Castle, ca să numim doar câteva.

Dincolo de a fi unul din cele mai solide și consecvente brand-uri de streetwear românești, KRCKBRND reprezintă o întreagă filosofie legată de lucrurile unice ce se pot realiza atunci când nu uiți să dai înapoi ce ai primit. Cam despre asta-i vorba până la urmă.

Hustle-ul continuă zi de zi, în fiecare zi!